پنجشنبه 24 آبان ماه 1397 | ثبت نام | ورود | کاربر مهمان  | فارسی   English
در روز یکشنبه ۱۳۹۷/۰۷/۲۲، حسین عبده تبریزی در بحثی پیرامون «معضلات نقدینگی در ایران» به همراه آقای دکتر درودیان در شبکه خبر صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران شرکت کرد.
روز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه ۱۳۹۷، دکتر حسین عبده تبریزی در کارگاه «سرمایه‌گذاری خطرپذیر در دوران رکود اقتصادی» که به همّت مؤسسه کارمان برگزار شده بود شرکت کرد و ارائة سخنرانی نمود.
حسین عبده تبریزی در روز دوشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۷ در محل بنیاد امید ایرانیان در تهران حضور یافت و در سلسله نشست‌های ماهانه‌ی آن بنیاد، به نقد و بررسی سیاست‌های اقتصادی دولت دوازدهم پرداخت.
در صبح روز دوشنبه ۱۳۹۷/۰۶/۱۹، حسین عبده تبریزی در ʺهمایش ملی الزامات عبور از چالش‌های پولی، بانکی و ارزی در سال ۹۷ʺ در تالار آیت‌الله مهدوی کنی در دانشگاه امام صادق (ع) شرکت کرد و پیرامون موضوع همایش سخن گفت.
وز یکشنبه ۱۸ شهریورماه ۱۳۹۷، حسین عبده تبریزی در مراسم اختتامیه دومین لیگ ستارگان بورس با حضور ۳۰ دانشگاه کشور، شرکت کرد.
Print Send to Friends
شنبه 30 دی ماه 1396 | hits : 1600 | Code: 1507
سومین کنفرانس جامع مدیریت شهری ایران با رویکرد زیرساخت‌ها، خدمات و توسعه‌ی پایدار شهری


در روز دوشنبه ۱۳۹۶/۱۰/۲۵، حسین عبده تبریزی در پانل “اقتصاد و توسعه‌ی پایدار شهری” از سومین کنفرانس جامع مدیریت شهری ایران با رویکرد زیرساخت‌ها، خدمات و توسعه‌ی پایدار شهری در محل دانشگاه تهران شرکت کرد

در روز دوشنبه ۱۳۹۶/۱۰/۲۵، حسین عبده تبریزی در پانل “اقتصاد و توسعه‌ی پایدار شهری” از سومین کنفرانس جامع مدیریت شهری ایران با رویکرد زیرساخت‌ها، خدمات و توسعه‌ی پایدار شهری در محل دانشگاه تهران شرکت کرد و نکاتی را پیرامون بودجه‌ی شهرداری‌ها خاطرنشان نمود:

-هویت برتر شهری (برند معتبر شهری) و از جمله شهر تهران امروز ویژگی‌های زیر را دارد.

· رقابت شهرهای جهان برای جذب استعدادها، سرمایه‌گذاران، و کسب‌وکارهای جدید.

· خلق استراتژی برند مکانی برای شهرها با هدف توسعه‌ی اقتصادی شهر و حومه.

· مسئولان توسعه‌ی اقتصادی علاقه‌مند به برندسازی برای شهرها هستند.

-  تهران فردا به چشم‌انداز جدیدی نیاز دارد؛ رویای جدیدی باید در سر پروراند. شهر به دانش، خلاقیت و انگیزه‌های تازه‌ای باید مجهز شود که توسعه‌ی استراتژیک مدیریت شهری ممکن شود. تهران به دنبال شیوه‌ی توسعه‌ی استراتژیک و مشارکت دانش است و  تا به ارزش افزوده‌ای جهت شهروندان دست یابد و بتواند نهادها و شرکت‌های جدیدی را شکل دهد که مورد نیاز مردم است.

تأمین مالی شهرداری‌ها پایه‌ی اساسی رشد پایدار شهرهاست. تحلیلی از مصرف زمین شهری در ایران نشان می‌دهد که کاربرد زمین شهری در ایران به نرخی افزایشی و در عین حال ناپایدار رخ داده است. گسترش نواحی حاشیه‌ای شهرهای با توسعه‌ی بی‌قواره، بدون فضاهای باز، با مسیرهای کوتاه نامناسب برای راه‌رفتن و با دسترسی ناگهانی به راه‌های شریانی به منظور رفتن به سرکار ویژگی شهرهاست. سطح بالاتری از خدمات و تأسیسات زیربنایی در شهرها مورد نیاز است.
شهرها می باید منابع درآمدی محلی مناسبی تعریف کنند، و درآمدهای مبتنی بر زمین بخشی از این منابع است; زمینه‌های مناسبی برای بازارهای بدهی قدرتمند شهرداری‌ها فراهم می‌آورند، و مقررات و همکاری بین دولت‌ و شوراهای شهر را تقویت کنند. استراتژی‌های جذب ارزش مازاد می‌باید با اهداف کاربرد زمین و ساختار حکمرانی (اداره‌ای) مناطق مختلف منطبق شود. این مسئله آن قدر موضوعی فنی است، در عین حال موضوعی سیاسی است. در تأمین مالی شهرها مالیات بر سوخت و مالیات بر املاک می‌تواند منبع درآمدی پایدار برای تأمین مالی خدمات شهری باشد، و بازار بدهی شهرداری‌ها هم می‌باید روی همین منابع تکیه کند.

عوامل سلامت بودجه‌ای شهرداری‌ها

· مدیریت مالی شفاف

· نظام قیمتی شفاف

· نظام تعرفه‌ای و مالیاتی شفاف

· سیستم‌های کارآمد توزیع کمک‌های دولتی بین شهرداری‌ها

· هماهنگی مناسب در کاربرد زمین

· برنامه‌ریزی صحیح مالی

فرم ثبت نظر
نام
آدرس ايميل
متن نظر *
متن کنترلی را وارد کنيد *

در اين بخش نظری ثبت نشده است.
© Copyright 2011 iranfinance.net All Rights Reserved. Powered by : HomaNic.com | Developed by :