شنبه 19 آذر ماه 1401 | ثبت نام | ورود | کاربر مهمان  | فارسی   English
امان نمی‌دهی ای سوز غم به ساز دلم بیا که گریۀ بی‌اختیار را مانی
در مورد دوره «مالی شرکت‌ها و ارزشیابی» در دانشگاه خاتم در ترم جدید، خوشبختانه دانشگاه با حضور چندنفر از دوستان به شکل مستمع آزاد در دوره موافقت کرد.
هر چند در شرایط تحریم در ایران زندگی می‌کنیم و مناسبات تجارت بین‌الملل کمتر به ایران مربوط می‌شود، با این همه امروز ما هم مثل بسیاری از کشورها می‌توانیم از رکود در سطح جهان نگران شویم و آثار آن را بر بازارهای خود ارزیابی کنیم. معمولاً این رکود نخست آثار خود را بر بازار سرمایه نشان می‌دهد و آنگاه به بخش واقعی اقتصاد تسری می‌یابد.
تحولات بیرونی و از جمله تحریم‌ها در دوره‌های مختلف در سال‌های گذشته کم آثار مخرب بر روی اقتصاد ایران نداشته‌اند. حالا در شرایطی که گفت‌وگوهای وین برای حل و فصل پرونده هسته‌ای در بلاتکلیفی به سر می‌برد، سخن از تبعات منفی یک تحول بیرونی دیگر بر روی اقتصاد ایران و معیشت مردم است. جنگ روسیه و اوکراین که حالا نزدیک به سه ماه از وقوع آن گذشته است؛ البته تأثیرات این جنگ محدود به ایران و حتی منطقه خاورمیانه نیست و همة جهان را درگیر کرده است؛ چرا که هر دو کشور یکی از تأمین‌کنندگان اصلی غله در جهان هستند. در گفت‌وگو با حسین عبده تبریزی و احمدرضا جلالی نائینی، دو صاحبنظر حوزه اقتصادی، آثار بلندمدت این جنگ بر اقتصاد ایران و جهان را مرور کرده‌ایم و در ادامه به الگو یا ایده نگاه به شرق در سیاست خارجی و آثار آن پرداخته‌ایم. جراحی اقتصادی دولت برای حذف ارز ترجیحی و تبعات تورمی آن بر معیشت مردم هم در این میزگرد از قلم نیفتاده است. هر دو اقتصاددان پیش‌بینی خوبی از وضعیت اقتصادی کشور برای سال جاری و مهار یا کاهش تورم ندارند.
Print Send to Friends
یکشنبه 11 تیر ماه 1396 | hits : 5669 | Code: 1431
طراحی روش تأمین مالی ساختاریافته‌ی پروژه‌های زیربنایی حمل‌ونقل با لحاظ راهکارهای ارتقا سطح اعتباری ب

یکی از چالش‌های اصلی بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله طرح‌های زیربنایی حمل‌ونقل، تأمین مالی است، بنابراین، همواره این بخش نیازمند نوآوری‌های مالی به منظور طراحی ابزارها و نهادهای مالی جدید به منظور برآورده کردن نیازهای تأمین مالی خود است. در ایران، توسعه‌ی طرح‌های زیربنایی حمل‌ونقل به دلیل اتکای این بخش به منابع دولتی و به طور عمده بودجه دولت، با چالش مواجه است و با وجود ظرفیت‌های بالای بخش‌ حمل‌ونقل، منابع مالی کافی جهت توسعه‌ی زیرساخت‌های حمل‌ونقل وجود ندارد از این‌رو، وزارت راه‌ و شهرسازی به عنوان مهم‌ترین نهاد سیاست‌گذاری توسعه‌ی طرح‌های زیربنایی در کشور همواره با کمبود منابع مالی مواجه می‌باشد و همواره به دنبال جذب مشارکت بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در توسعه طرح‌های زیربنایی است.

یکی از پیش‌نیازهای لازم برای مشارکت بخش خصوصی در توسعه طرح‌های زیربنایی، ارایه‌ی راه‌حل‌ها و ابزارهای مالی مناسب است که این ابزارها بر اساس نوآوری‌های مالی و متناسب با نیاز بخش حمل‌ونقل طراحی شده باشند. در این رساله ضمن معرفی انواع قراردادهای مشارکت عمومی-خصوصی به عنوان پایه‌های اصلی تأمین مالی طرح‌های زیربنایی حمل‌ونقل جهان، انواع ابزارها و شیوه‌های جدید تأمین مالی طرح‌های زیربنایی حمل‌ونقل مورد بررسی قرارگرفتند. این پژوهش در صدد است با به کارگیری روش تحقیق توصیفی تحلیلی و با استناد به آموزه‌های فقهی امامیه و متناسب با قوانین و مقررات ناظر بر سرمایه‌گذاری در حوزه‌ زیربناهای حمل‌ونقل، ابزارها و روش‌های تأمین مالی پیشنهاد نماید و راهکارهایی را نیز برای ارتقإ سطح اعتباری روش‌های طراحی شده ارائه کند. 

فرم ثبت نظر
نام
آدرس ايميل
متن نظر *
متن کنترلی را وارد کنيد *

در اين بخش نظری ثبت نشده است.
© Copyright 2011 iranfinance.net All Rights Reserved. Powered by : HomaNic.com | Developed by :